هم زمان با ماه محرم، ماه حزن و عزای اباعبدالله الحسین (ع) و به همت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی و کانون‌های قرآنی خدمت رضوی، محافل نورانی اُنس با قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 طنین صدای بهشتی قرآن در ماه ماتم سیدالشهدا (ع) در سراسر کشور

در ماه محرم و هنگامه شور و شعور عزاداران حسینی، عاشقان امامت و ولایت با برپایی محافل انس با قرآن، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان به نمایش گذاشته و ثواب ختم قرآن را به پیشگاه حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا هدیه می‌کنند.
در این محافل پرفیض که در شهرهای مختلفی همچون اهواز، ارومیه، آباده، لارستان و کانون‌های قرآنی شهرستان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، نغمات روح‌بخش و دلنشین قرآن کریم توسط قاریان و حافظان برجسته استانی، ملی و بین‌المللی طنین‌انداز و حاضرین را به ضیافت قرآنی باشکوهی دعوت می‌کند.
علاوه بر تلاوت قرآن، سخنرانان نیز در این محافل به تبیین مفاهیم والای عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های واقعه عظیم عاشورا می‌پردازند و حاضران را به دریای معرفت و معنویت عاشورایی، وصل می‌کنند.
در کنار این محافل عمومی، کانون تخصصی قرآن خادم‌یاران رضوی در شهرستان ارومیه با ابتکاری خلاقانه، میز پاسخگویی به سؤالات قرآنی در کنار دسته‌های عزاداری برپا کرده که فعالیت آن تا اربعین حسینی و پایان ماه صفر، ادامه دارد.
در این میز، مباحثی تحت عنوان عبرت‌های عاشورا و تطبیق آیات قرآن و حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و از کربلا تا واقعه عاشورا را مورد بررسی قرار داده و به سؤالات قرآنی مراجعین، پاسخ می‌دهند.
همچنین به همت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی و خادم‌یاران قرآنی رضوی، به جلسات قرآنی با قدمت زیاد همچون جلسه قرآنی مرحوم استاد کریمی مراغه‌ای شاعر مرثیه‌سرای مشهور آذری‌زبان ایران که بیش از ۸۰ سال قدمت تاریخی دارد، پرچم متبرک آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.